הבלוג שלנו

מנין מגיעים המים למכלי הסולר שלך? ישנן דרכים רבות למים לחדור אל המיכל. לעתים קרובות מים נמצאים בדלק כבר באספקה ולעיתים הם מוצאים את דרכם

הפתרונות לבעיות – דיגום, סינון הסולר וניקוי המיכל. גנרטור המחובר למערכת חשמל עובר, על פי הנוהל, בדיקת תקינות כל כמה שבועות,

זיהום בקטריאלי בסולר- כיצד למזער סיכונים? מקור הבקטריות בסולר נובע מיכולת מים לחדור למיכל כתוצאה מעיבוי, חדירת מי גשמים,

1. מים –לא משנה היכן ממוקם מיכל הסולר, הוא מושפע מהסביבה , לחות נמצאת באוויר באופן תמידי, ביום חם ובלילה קר והפרשי הטמפרטורה מייצרים עיבוי טיפות מים

בתל אביב ובערים הגדולות, מאות מגדלי מגורים. בכל מגדל, על פי התקן, קיים מיכל סולר. אנחנו מדברים על מיכל בנפח 450 ליטר המגבה דיזל למשאבה

זיהוי דליפות וניטור מיכלים. לאורך שנות פעילותה קבוצת פרקש מקורות מתחדשים פיתחה מודלים לניטור דליפות דלק. המודלים מתבססים על מחקר ופיתוח של מוצרים וכלי ניטור לאורך תקופה של למעלה מעשרים שנים. הניסיון בשטח הוביל למניעת דליפות דלק, נזקי קורוזיה ותאונות בחברות דלק, תעשיה ושירותים.  במסגרת הליך הניטור קבוצת פרקש הצליחה למנוע נזק סביבתי ונקודתי כתוצאה מדליפות שאותרו בזמן. במסגרת הליך בדיקת ניטור נוסו ונבדקו מערכות רבות. אף אחת מהמערכות לא הצליחה ליידע אותנו כאשר מיכל נפרץ - לפני שהמנטרים ביצעו בדיקות בקרקעית המיכל. הניסיון מוכיח שכשלים במערכות וההשלכות של מתקנים דולפים באים לידי ביטוי בכמה צורות וטכניקות של איתור דליפות.

מכלים תת קרקעיים מהווים מצע גידול מסיבי להתפתחות קורוזיה. המגע בין מסה גדולה של מתכת עם האדמה מייצר הליך הפוגע במיכל מכל כיוון אפשרי ועלול לגרום לנזק בלתי הפיך לקרקע ולמיכל ולכל המערכות המשולבות במיכל. צנרת, מסננים, גנרטורים, ציוד מכני הנדסי וציי רכב. כל שרשרת הפעילות שקשורה למיכלי הדלק או הגז. זהו למעשה הליך פעיל שמתקיים לאורך כל שנות פעילותו של המיכל התת קרקעי. התעלמות מהבעיה עלולה להיות הרסנית בכל ההיבטים. גם לכל מערך השירות שמחובר למיכלים וגם לסביבה. בשנים האחרונות, בעקבות הגברת הפיקוח של המשרד לאיכות הסביבה בעקבות גילוי דליפות, זיהום קרקע ופגיעה במי תהום. התגלו ממצאים רבים הקשורים בדרך כלל לשימוש בתערובות בנזין-סולר ולנוכחות של חיידקים, אשר הופכים את הדלק לחומצה אצטית אשר מגבירה את הפגיעה בדפנות המיכלים.

איך שומרים על גנרטור שבת כהלכה? גנרטור שבת אולי הסיר את הדאגות שלכם לגבי אספקת חשמל כשר, אבל מה לגבי תחזוקת הגנרטור? גם את זה חייבים לעשות כהלכה. גם אם אתם עסוקים או טרודים בהכנות לשבת בהחלט חשוב להבין לעומק את נושא הטיפול בגנרטור בין שבת לשבת כדי למנוע היווצרות בקטריות במיכל וכתוצאה מכך, סתימת מסננים, פגיעה במשאבה וניטרול הגנרטור לשבת. התוצאה, קהילה שלמה של שומרי שבת נפגעת מכך. החדשות הטובות. יש לזה פתרון. קבוצת פרקש מקורות מתחדשים מתמחה בתחזוקה שוטפת של גנרטורים ומיכלי סולר. אספנו מספר המלצות שיסייעו לכם לעבור את השבת בשלום. ללא תקלות. המלצות לתפעול תקין של הגנרטור משבת לשבת. חשוב לערוך תוכנית תחזוקה. הגדירו לוח זמנים לתחזוקה על מערכת שיכולה ליצור תזכורות אוטומטיות. היצרן הוא לעתים קרובות המקום הטוב ביותר למצוא המלצות לשירות גנרטור שבת; פעלו לפי ההנחיות של היצרן אם אתם יכולים. אבל, מכיוון שבארץ הגנרטור לשבת יושפע במיוחד ממזג האוויר והאקלים של האזור שלכם, שווה להתייעץ עם מומחים. לדוגמא, תנאי הלחות באיזור מישור החוף לא דומים לתנאי היובש באיזור ירושלים. כנ"ל לגבי ההבדלים בין חורף במישור החוף לחורף בצפת. זה כמובן משפיע על איכות התחזוקה.  

הנזק שהמים במיכל הדיזל עלולים לגרום. מים במיכל הדלק הם בלתי נמנעים. וזה יגרום בהכרח לבעיות רציניות לכל המערכות שקשורות למיכל. צנרת, מסננים, מנועים. ישנן מספר סיבות מדוע סולר עשוי להכיל מים, אחד האויבים הגדולים ביותר של מנועי דיזל. מים בסולר יכולים להתרחש ממגוון סיבות כאשר הם נכנסים לדלק במהלך המעבר, האחסון או הטיפול. המומחים של פרקש מקורות מתחדשים מתמחים במגוון פתרונות יעילים להתמודדות עם המפגע. כדי לטפל במים בסולר כמו שצריך, עדיף להכיר את התופעה. כדי שתדעו מה לחפש וכיצד לטפל בה. אנחנו מדברים על שלושה סוגי מים ישנם שלושה סוגי מים שניתן למצוא בסולר. מים מומסים בתמיסה כוללים ריכוז נמוך של רמות מים שנמצאות בתוך סולר. מים מתחלבים הם ריכוז גבוה יותר של מים שהם חופשיים ומפוזרים (עכורים) בכל הדלק. למרבה המזל, ניתן להסיר את סוגי המים האלו בקלות באמצעות מגוון מוצרים. סוג המים השני המצוי בדרך כלל בסולר נקרא מים חופשיים ומושקעים (כבדים). מים חופשיים ומושקעים ניתן למצוא בתחתית המיכל וקשה הרבה יותר להסירם מהסולר. זה נגרם מאחסון לקוי וצריך לנקז אותם כמה שיותר מהר.

Scroll to Top